11 d’abr. 2014

BACALLÀ A LA GRANDI COLLONI (brandi colloni o randi colloni)

La meva germana m'ha fet enganxar al programa de Rac1, del "Tot és possible" i que escolto tornant de la feina. I aquí va ser a on vaig descobrir aquest plat que mai havia sentit anomenar: el bacallà a la grandi colloni. Els divendres parlen de gastronomia amb una nutricionista, i cada programa es dedica a un aliment en concret explicant característiques i també receptes possibles.

A mi el bacallà m'encanta i quan van explicar aquesta recepta vaig tenir clar que la volia fer! El plat en si no és gaire fotogènic, per no dir gens, però el gust...exquisit!!! i el nom és característic i tothom en diu una mica com vol.



INGREDIENTS (1 ració):

    - 1 patata
    - 2 dents d'all
    - 1 llom de bacallà al punt de sal
    - 2 rovells d'ou
    - Un bon raig d'oli d'oliva

Tallem la patata a talls petits i la posem a coure amb abundant aigua. Amb uns 20-25 minuts la tindrem llesta, ha de quedar bastant cuita, trencadissa. Quan tinguem les patates casi al punt, hi afegim el bacallà i el deixem fer durant un parell de minuts. Ho escorrem tot i ho reservem. 

En una paella, hi posem un bon raig d'oli d'oliva, els alls aixafats i els dos rovells d'ou. Això ho col·loquem al foc i tot seguit hi afegim el bacallà (sense pell) i les patates, i ho anem remenant de forma circular fins a que es vagi coent l'ou i quedi tot lligat. 

Ho servim i a menjar ben calent!!

Jo vaig utilitzar una paella però normalment es fa en una cassola de fang i es va remenant la cassola circularment sobre el foc i no calen estris. Tampoc ho vaig salar perquè el bacallà ja hi dóna el punt de sal que a mi m'agrada, això va a gust de cadascú.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada