5 de febr. 2015

CARBASSA AL FORN AMB FORMATGE BLAU I NOUS

Amb aquesta recepta participo al concurs del primer aniversari del bloc Les receptes que m'agraden, patrocinat per Castey.

Aquesta introducció serveix per presentar-vos un blog extraordinari, el de la Pilar, amb un munt de receptes delicioses i a on pots triar i remenar des de receptes senzilles amb resultats deliciosos, fins a receptes més elaborades i amb un resultat impressionant. Per celebrar el primer any del blog, ha organitzat un concurs a on s'han d'escollir i cuinar receptes seves, una mica complicat decidir perquè n'hi ha moltíssimes! i a partir d'un sorteig es decidirà guanyador i el regal és genial!! A veure si hi ha sort!! 
i espero tenir temps per participar amb més receptes :)

Així que anem a la recepta...

Tenia ganes de provar de fer la carbassa al forn i em va agradar molt!! Resulta una forma sana de coure-la i ben pràctica. Si no us agrada el formatge blau, ho podeu provar amb un de fresc, que el gust serà més suau però igual de tendre i bo.


INGREDIENTS (quantitats al gust):

    - 1 carbassa
    - Formatge blau
    - Nous
    - Farigola seca
    - Oli d'oliva, sal i pebre negre

Posem a escalfar el forn a 180ºC. Mentrestant, anirem tallant la carbassa. A la recepta original, hi deixa la pela, jo la vaig treure. Així que es pela i es buida de llavors la carbassa i es talla a daus regulars, perquè quedin cuits tots els trossos per igual.

Col·locarem els daus en una safata de forn, sobre paper sulfuritzat, i ho salpebrem al gust. Hi afegim un bon raig d'oli d'oliva i hi escampem la farigola esmicolada. Ho remenem bé perquè quedi tota la carbassa impregnada de la condimentació i ho enfornem durant uns 30 minuts, si us agrada més feta l'haureu de deixar una mica més, a mi m'agrada poc feta. 


Amb la carbassa ja cuita, només faltarà preparar el plat. Col·loqueu la carbassa en una plata i per sobre hi repartiu el formatge blau esbrossat i les nous esmicolades. 

Ja teniu un bon acompanyant de carn o peix o un entrant! Bon profit!!



 

8 comentaris:

  1. OOOohhh!!! Quina delícia!! Ara.....m'hauràs de convidar a tastar-la a casa teva....a la meva no me la deixaran fer.......
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajaja quan vulguis!! ;) jo a casa també hi ha plats que estan prohibits!! ;) ptons!

      Elimina
  2. Uau Anna m'encanta! Aquesta és una de les primeres que vaig fer i m'encanta, de veritat que t'ha quedat de luxe, mira que es enzilla pero el resultat és boníssim! Moltes gracies per participar bonica, t'ho agraeixo molt, a veure si tens molta sort al concurs! Un petó guapíssima

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure si hi ha sort!! ;) pel que fa a la recepta, em va agradar moltíssim! És fàcil i així variem una miqueta de la típica crema.
      Ptons!!

      Elimina
  3. oh! ha d'estar molt bo això!!! bon cap de setmana

    ResponElimina
  4. Que pinta mas deliciosa. Suerte en el sorteo! un saludo!

    ResponElimina