20 d’oct. 2015

QUICHE D'ESPINACS

Després d'uns quants mesos sense participar i de les vacances pel mig, aquest mes torno a participar en el del blog al plat, de la Mercè de Destapant cassoles que cada mes organitza. Aquest mes tocava xafardejar en el blog de Pebre i xocolata, un gran bloc i amb moltes receptes ben bones!!! Em vaig decantar per aquesta quiche d'espinacs perquè feia temps que tenia ganes de preparar-ne alguna i vaig tenir l'excusa perfecta!!

He variat algunes coses, va ser sobre la marxa, perquè els espinacs (que la bossa era de 250g i minis) se'm va reduir tant al coure's que vaig haver de buscar a la nevera alguna cosa a afegir-hi i els xampinyons van ser la salvació, i el formatge també  és una cosa que per defecta afegeixo a tot arreu :).




INGREDIENTS:

    - 1 massa d'empanada (o brisa o de full)
    - 1 bossa d'espinacs frescos d'uns 300g
    - 1 paquet de xampinyons laminats 
    - un grapat de panses i pinyons
    - 200ml de nata per cuinar
    - 3 ous
    - Formatge ratllat
    - Oli d'oliva, sal i pebre

Rentem els espinacs i els saltegem a la paella fins que estiguin cuits, és un procés ràpid. Després els reservem en un colador perquè vagin perdent l'aigua.  Amb unes estisores els tallarem perquè es desenganxin una mica.

Mentrestant courem els xampinyons i quan estiguin cuits, hi afegirem les panses i pinyons i ho saltejarem tot junt fins que quedin una mica torrats. Després ho barrejarem amb els espinacs. 

Posarem a escalfar el forn a 180ºC. 

En una safata rodona i àmplia, hi estendrem la massa de la quiche (jo no tinc costum de coure-la abans, m'agrada que no quedi massa cuita). A sobre hi escamparem la barreja d'espinacs, xampinyons, panses i pinyons.  

En un bol, hi barrejarem els ous amb la nata i una mica de formatge ratllat (a gust, perquè jo sóc generosa), ho salpebrem i afegirem la barreja a la quiche, que quedi ben escampada. 

A sobre hi repartirem un parell o tres de rodanxes de formatge de cabra, si us hi agrada, i ho cobrim amb una mica de formatge ratllat i ja es pot enfornar durant 25-30 minuts. 


Ho deixem refredar una mica i llest!! Boníssim!!!

9 comentaris:

  1. Mare meva quina pinta!, m'encanta aquestra recepta!, gràcies per participar i fins novembre!

    ResponElimina
  2. El que té la quiche és que permet anar variant sobre la marxa; la combinació de dolç i salat i el toc del formatge de cabra l' han convertit en una quiche de luxe! Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Amb aquesta col·lecció d'ingredients has aconseguit un pastís salat boníssim amb una molt bona presentació. Ens trobem en el proper repte. Petons,

    ResponElimina
  4. Amb aquesta col·lecció d'ingredients has aconseguit un pastís salat boníssim amb una molt bona presentació. Ens trobem en el proper repte. Petons,

    ResponElimina
  5. La idea/solució d'afegir-hi els xampinyons m'encanta. La combinació queda fantàstica, enriqueix molt el plat... Boníssim!
    Marta

    ResponElimina
  6. Mmmm....fins aquí m'arriba l'oloreta! Molt bona!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  7. Una bona manera de menjar verdura!! El xampinyó segur que li va donar molt bon gust!

    ResponElimina
  8. Una bona manera de menjar verdura!! El xampinyó segur que li va donar molt bon gust!

    ResponElimina
  9. Noia t'ha quedat espectacular! Que bo! M'encanta això de partir d'una recepta i personalitzar-la al gust! Els xampinyons no poden fer més que millorar-la: són boníssims! ;))
    Una abraçada

    ResponElimina