2 de juny 2015

COCA D'ALBERCOCS

Avui un company de feina ens ha portat un cistell enorme ple d'albercocs maquíssims!!!! 
Quan ho he vist he tingut clar que faria una coca amb aquesta fruita de temporada, i que bons que són!!!

Visualment no m'ha quedat gaire maca, per no dir gens comparat amb la recepta original agafada del magnífic blog de Dit i fet, però un cop menjada us dic que guanya molt!!! És esponjosa i alhora té el punt d'humit que li dóna els albercocs... boníssima!
 

INGREDIENTS (les mesures són amb l'envàs de iogurt, però no s'hi ha de posar el iogurt; jo he utilitzat un got amb una mida com el iogurt):

    - 3 ous
    - 2 mesures de sucre
    - 1/2 mesura d'oli de gira-sol
    - 2 mesures de farina
    - 1 mesura de maizena
    - 1 sobre de llevat
    - unes gotes d'anís
    - albercocs (3-4)
    - sucre i canyella

En un bol es baten els ous amb el sucre fins que quedi una barreja escumosa i emblanquida. Després es van afegint la resta dels ingredients, l'oli, la farina juntament amb el llevat, la maizena i les gotes d'anís, i es va barrejant bé cada vegada.

Aboquem aquesta massa en un motlle. Jo l'he fet en un motlle rodó i potser era petit i m'ha pujat massa, tapant del tot els albercocs. A la recepta original ho fan amb un motlle rectangular i potser, al ser més gran, fa que la massa no pugi tant i que quedin al descobert els albercocs. A la propera ho provo així :).

Un cop la massa la tingueu en el motlle, hi repartiu les meitats dels albercocs, havent-los rentat i partit per la meitat. Les meitats les col·loque amb la part interior cap amunt, i hi escampeu una mica de sucre i de canyella per sobre les meitats.


Ho enforneu a 180ºC, amb el forn prèviament escalfat, durant 30 minuts.   

Ho deixeu refredar i ho decoreu amb sucre llustre. Bon profit!!!



    

4 comentaris:

  1. Mmmmm com m'agradaria tenir-ne un tros ara mateix per berenar, no l'he provada mai, però no dubto que amb la fruita incorporada estigui bona bona! hauré d'aprofitar-ne la temporada ;). Un petó!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no l'havia provat mai i em va encantar!!!! M'encanta la combinació de fruita i pa de pessic... i hem d'aprofitar que estem en plena temporada de fruites!!! Ptons

      Elimina
  2. Aix és que jo les coques així com aquesta em perden!! M'encanten les masses senzilles amb sabor a fruites i de tota la vida!
    Genial Anna!
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Realment el resultat és boníssim!! I amb fruita de temporada i fresca és impossible que no quedi bé ;) ptons!!

      Elimina