15 de des. 2014

PANCAKES

Bon dilluns!! Avui us proposo una recepta ideal per dies festius, per caps de setmana, per celebrar alguna cosa o simplement per quan us vingui de gust!! A mi m'inspira a vacances i com que avui les començo, doncs algun dia d'aquesta setmana cauran un altre cop!

A mi personalment mai m'havien dit res els pancakes, però ara farà unes setmanes les vaig veure en el blog de la Cristina, Us en llepareu els dits, i van passar a dalt de tot de la llista dels pendent a fer perquè només de veure les fotos em vaig dir que les havia de provar! Però el dia que em vaig decidir, un festiu, em vaig trobar que em faltaven alguns ingredients o que no tenia la quantitat suficient... així que vaig buscar un pla B perquè l'opció de no fer-les no hi era :). Vaig buscar més receptes per internet i vaig adaptar la recepta als ingredients i quantitats que tenia i... van resultar boníssimes!!


INGREDIENTS:

     - 200g de farina de reposteria
     - 2 ous
     - 250ml de llet
     - 3 cullerades d'oli d'oliva
     - 1 cullerada de postres de sucre
     - 1 cullerada de postres de Royal (llevat)
     - 1 pols de sal
     - Acompanyament: fruites, xocolata, melmelades, mel, etc. 

La recepta és molt senzilla i en poca estona es té un esmorzar de luxe! No deixeu de provar-la...

Primer separem les clares dels rovells i muntem les clares a punt de neu. 

En un altre bol, hi batem els ous i hi afegim la llet i l'oli d'oliva barrejant bé. Tot seguit hi afegim la farina tamisada, el sucre, el llevat i la sal. Ho barregem bé i a poc a poc hi anem incorporant les clares muntades. Ha de quedar una barreja ni molt espessa ni molt líquida. 

Només faltarà escalfar una paella petita antiadherent i amb l'ajuda d'un cullerot anar fent pancakes. Col·loqueu la massa a la paella i la deixeu fer durant un parell de minuts, sabreu que està daurada perquè a la part de sobre es començaran a formar butllofes, després la gireu i la deixeu fer un parell de minuts més. A mesura que les aneu fent, les aneu guardant apilonades perquè així es mantenen calentes fins a l'hora de menjar. 


Les serviu acompanyades del que més us agradi, jo les vaig pintar amb melmelada de maduixa i acompanyades de plàtan i kiwi. 

A més d'un bon suc, cafè o el que més us vingui de gust i no hi ha millor manera de començar el dia!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada