9 de nov. 2014

AMANIDA DE PERA, BACON I FORMATGE GORGONZOLA

Una amanida deliciosa de la Lorraine Pascale, extret del seu llibre de "La cocina fácil de Lorraine Pascale". Fa temps la meva germana em va regalar el llibre i el volia estrenar amb aquesta recepta. 
M'imaginava que m'agradaria el resultat, però us asseguro que la combinació de tots els sabors és extraordinària!


INGREDIENTS (quantitats segons els comensals):

    - Peres (conference)
    - Tires de bacon
    - Formatge Gorgonzola
    - Varietat d'enciams
    - Mantega
    - Mel
    - Vinagre balsàmic
    - Mostassa Dijon
    - Pinyons
    - Sal i pebre

Netegem i tallem la varietat d'enciams i els repartim entre els plats a servir. 

Posem a escalfar una mica de mantega en una paella i hi saltegem el bacon tallat. El reservem.

Pelem les peres i les tallen a quarts, segons la mida de les peres. A la mateixa paella, hi afegim una mica més de mantega i hi posem les peres, les salpebrem i hi afegim un bon raig de mel. Les deixem fer durant 5 minuts, tot seguit hi afegim un raig de vinagre balsàmic i ho deixem fer un minut més. Reservem les peres, deixant part del líquid de la cocció a la paella.

En aquesta paella amb el líquid restant de la cocció de les peres, hi afegim una mica més de mantega, una culleradeta de mostassa, una miqueta de mel, uns quants pinyons i ho salpebrem. Ho coem fins que es lligui la salsa. Ho reservem.

Repartim a cadascun dels plats: un grapat de la varietat dels enciams, talls de formatge gorgonzola, una quants talls de bacon, tres tallets de pera caramel·litzada i ho amanim amb la salsa preparada. Només falta menjar-vos-la!!


Deliciosa!!!!


4 comentaris:

  1. Aquestes amanides amb tants ingredients bons m'encanten, i la pera amb el formatge blau fan una parella que m'encanta, apuntada aquesta amanida, molt molt bona recepta! Un petó

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que lliguen la pera i el formatge blau!! I aquesta vinagreta que acompanya l'amanida és deliciosa!! Se'ns dubte que no serà l'última vegada que la prepari perquè em va agradar moltíssim!

      Elimina
  2. Respostes
    1. Si que ho era de bona ;)) no sóc massa d'amanides però vaig ben netejar el plat! ;)

      Elimina