15 d’abr. 2014

COCA DE IOGURT i 2 anys del Xicuina!!

I ja en fa 2!! Avui el bloc fa 2 anys!!!! Tal i com vaig comentar quan en va fer un, em pensava que no duraria gaire ni que tindria una constància en el seguiment del bloc però no ha estat així i estic ben contenta i ben enganxada!!! M'agrada cuinar i des de que vaig començar el boc encara més!! Segueixo tants de blocs amb tantes propostes culinàries extraordinàries que m'és impossible no anar acumulant receptes per fer i de provar coses noves!! 

Però la recepta d'avui no és ni innovadora ni res diferent, sinó una recepta bàsica de tota la vida, que cada casa té la seva i que sempre surt bona! Aquesta recepta és en honor a la primera recepta amb la qual vaig iniciar el bloc i que a més, és la recepta més visitada del Xicuina. Em refereixo a la coca de iogurt amb poma, una delícia de coca redactada tal qual me la va explicar la meva mare; així que avui porto la COCA DE IOGURT, un bàsic dels de sempre...


INGREDIENTS:

     - 3 ous
     - 1 iogurt natural (o de llimona)
     - 2 mesures de sucre (s'utilitza l'envàs de iogurt per les mesures)
     - 3 mesures de farina tamisada
     - 2/3 de mesura d'oli de gira-sol
     - 1 sobre Royal
     - 1 llimona (si s'ha utilitzat el iogurt de llimona no cal)
     - Anís
     - Pinyons

Primer de tot es separen els rovells de les clares. Es baten els rovells i s'hi afegeix el iogurt, el sucre i l'oli. Si no s'ha utilitzat el iogurt de llimona, es ratlla la pela d'una llimona i s'hi barreja, juntament amb la farina tamisada i el sobre Royal. Hi afegim un raig d'anís i ho barregem.

En un bol a part, es baten les clares a punt de neu i a poc a poc, s'afegeixen a la mescla.
Es cobreix una safata de forn amb paper vegetal (o untat amb una mica de mantega) i l'omplim amb la barreja. Escampem uns quants pinyons per sobre i ja es pot enfornar, amb el forn prèviament escalfat, i coure a 180ºC durant 20-30 minuts. Comprovarem amb un escuradents.






Aprofito per participar en el Memòries d'una cuinera d'aquest mes, que no han pogut estar més encertats a l'hora d'escollir la recepta del mes!

10 comentaris:

  1. Felicitats per aquests dos anys guapa!! Fantàstica coca i manera de celebrar-ho!

    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!!! A veure quants anys més vindran!! ;)

      Ptons!!!

      Elimina
  2. Felicitats per aquets dos anys!!
    Una coca que sempre surt bé

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!! Si, una coca que molts hi hem començat perquè sempre queda bé!

      Elimina
  3. moltíssimes felicitats per aquests dos anys!!!! i moltes gràcies per la teva aportació a Memòries d'una cuinera

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a vosaltres per motivar-nos cada mes a provar o a recuperar receptes!

      Elimina
  4. Encara que tard, felicitats! Aquest pastís sempre va bé per celebracions.
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  5. Felicitats pels dos anys! I per la recepta, els classics no fallen mai, t'ha quedat molt bo, es veu tan esponjós!! Jo és el primer cop que participo al Memòries i he preparat una coca de llimona i llavors de rossella, si la vols veure em farà molta il.lusió, em trobes aquí

    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pilar!!! Moltes gràcies pel comentari i ja he donat una volta pel teu bloc! no et coneixia però tens coses que fan molt bona pinta ;) ja hi pots comptar que tens una nova seguidora!!
      Ptons!!

      Elimina