15 d’oct. 2013

CREMA DE CARBASSA AMB CAMAGROCS

M'encanta la tardor! M'agraden els vespres quan comencen a refrescar, m'agrada el color que agafen els arbres, m'agrada l'olor de bosc quan camines entremig de la fullaraca o pinassa tot buscant (o més aviat intentant buscar) bolets i castanyes, aquestes no tan difícils de trobar... M'agrada l'olor de les llars de foc que es comencen a encendre per coure els moniatos, les castanyes, o simplement per començar a escalfar una mica la llar després dels dies que es van escurçant... En fi, m'encanta la tardor per tots els productes que la terra ens dóna i que a la cuina ens dóna tan de joc per cuinar!

Després d'aquesta filosofada, aquí us presento una recepta ben bona i que la vaig treure de la revista Cuina del mes d'octubre.



INGREDIENTS:

    - 1 carbassa (mida segons comensals)
    - 1 ceba de Figueres
    - 1 grapat de camagrocs
    - Sal, pebre negre, una mica de sucre i oli d'oliva.

Tallarem la ceba a talls ben petits i la posarem a coure en una paella, a foc lent i la deixarem fer a poc a poc. Quan comenci a agafar color, hi tirarem una mica de sucre i la deixarem fer una mica més, que caramel·litzi una miqueta. Amb la ceba ben daurada, hi afegirem els bolets ben nets i, en el cas que siguin gaire grans, tallats per la meitat, sinó sencers. Ho saltegem i ho reservem.

A part, tallem la carbassa a daus no gaire grans i ho posem a coure en un cassó amb aigua bullent, amb un pessic de sal. Ho deixem fer durant 10-15 minuts, segons com us agradi de feta, i l'aparteu. Tritureu la carbassa amb una batedora: si us agrada més espessa tritureu només la carbassa sense aigua; si us agrada més clara, afegiu una mica d'aigua de la cocció i ho tritureu tot junt. Ara és el moment de corregir el punt de sal i d'afegir una mica de pebre negre.

Per preparar el plat, col·loqueu la barreja de bolets i ceba en el fons del plat o bol i aboqueu la crema de carbassa per sobre. Ja estarà llest per menjar, ben calent!

*L'acompanyament intentaven ser uns xips de moniato, però els vaig tallar massa gruixuts i no els vaig deixar coure prou, així que un altre dia ja ho tornaré a provar! Però de bons ho estaven igual :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada