8 de febr. 2015

CHEESECAKE o PASTÍS DE FORMATGE

La setmana passada va ser l'aniversari de la meva germana i vaig voler preparar aquest pastís. Feia temps que tenia ganes d'un pastís de formatge i em va costar decidir-me quin fer, perquè mires i mires i tothom el fa diferent!! Al final vaig optar per aquest de My lovely food, i el resultat... només dir-vos que quasi van quedar les engrunes ;). 



INGREDIENTS (per un motlle de 24cm):

Per la base:
    - 250g de galetes Digestive (a la recepta original en posen 300, però jo i tots els que en van menjar vam trobar una base massa gruixuda, així que pel meu gust a la pròxima ho reduiré a 250g).
    - 20g de mantega a temperatura ambient; jo en vaig utilitzar 50g perquè sinó no em quedava suficientment compacta.

Pel farcit:
    - 500g de formatge Philadelphia, a temperatura ambient.
    - 250g de formatge Mascarpone, a temperatura ambient.
    - 3 ous grans
    - 2 iogurts de llimona
    - 80g de farina
    - 150g de sucre
    - 15g de llevat en pols

Per cobrir: melmelada del que més us agradi, jo hi vaig posar melmelada de maduixa.

Primer de tot preparem la base: triturarem les galetes fins que quedin a pols i després hi barrejarem la mantega. És important que la mantega estigui més aviat líquida que no sòlida, així s'integra tot millor. Després ho repartim per la base del motlle i ho aixafem bé perquè formi una base ben compacta i uniforme. Ho reservem.

Posem a escalfar el forn a 180ºC.

En un vol, batem els ous. A continuació hi afegim el formatge Philadelphia i el Mascarpone sense deixar de batre. Hi afegim els iogurts i el sucre i continuem barrejant. Finalment hi afegim la farina i el llevat tamisats i ho barregem bé fins que quedi una crema llisa i sense grumolls.

Aboquem aquesta barreja en el motlle a on hi teníem la base de galetes i ho enfornem durant 45 minuts aproximadament. Per evitar que es cremi de dalt, cap a mitja cocció ho podeu tapar amb paper d'alumini. Al final, comprovar amb escuradents que estigui cuita.

La deixarem refredar durant mitja horeta i després guardar a la nevera perquè acabi de refredar del tot. És potser millor preparara-la d'un dia per l'altre. 

Al final només faltarà cobrir-la amb una mica de melmelada si us hi agrada i a menjar!! Boníssima!!




4 comentaris:

  1. Ha quedat espectacular aquest pastís Anna! I tens raó: hi ha milers de receptes i tothom té la millor! :D Sigui com sigui segur que la teva germana va tenir un aniversari fantàstic i va estar encantada amb el pastís!
    Una abraçada i bona setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si que n'hi ha moltíssimes de receptes del pastís de formatge i quasi posaria la mà al foc que totes deuen quedar ben bones! Tenen aquesta perdició els pastissos de formatge...
      Gràcies!! Ptons!!

      Elimina
  2. LLàstima que a casa meva no puc fer pastissos de formatge.....no agraden..... Però a mi, sí!!!! Aquest deu ser una delícia!!!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ohh!! com es pateix quan no es pot cuinar coses que ens encanten però als que ens envolten no... també m'ha passat! però sort que hi ha tantes i tantes coses a fer que estan igual de bones! ;)

      Elimina