8 de juny 2013

COCA DE PA

Estic molt orgullosa d'aquesta entrada perquè és el meu primer pa i m'encanta!! 
A classe de cuina, en el Mercat de Salt amb Mª Lluïsa Torrent i Carme Vilaró, ens van ensenyar a fer la coca de pa i la de sucre (que em sembla que demà mateix la provaré de fer!) i em va agradar tant que l'endemà mateix ja m'hi posava i el resultat és aquest:


INGREDIENTS:
    - 1/2 kg de farina de força (millor si és de qualitat)
    - 350cc d'aigua tèbia
    - 10g de sal
    - 25g de llevat fresc

Barregem el llevat fresc amb l'aigua tèbia, que quedi ben desfet. Fem un pilonet amb la farina i després un forat al mig, com si fos un volcà. En el centre hi posem tots els ingredients, la sal i l'aigua amb el llevat, i ho anem barrejant bé i amassem tots els ingredients durant uns 10 minuts. Col·loquem la massa en un bol i ho deixem llevar fins que dobli el volum, entre mitja hora i una hora. 
Després estenem la massa i li donem la forma de coca adient. Ja es pot deixar preparada sobre la safata del forn i la deixem reposar altre cop perquè torni a llevar, com a molt mitja horeta. Mentrestant posem a escalfar el forn a 200ºC. 
Col·locarem la coca de pa a coure durant 20 minuts aproximadament i després es deixa refredar.
Llesta per menjar sucada amb tomàquet, amb una mica d'oli i sal, sola... com més us vingui de gust perquè de totes maneres és bona!!!



4 comentaris:

  1. Tant l'una com l'altre son espectaculars, espero la teva versió de la de sucre...
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que són espectaculars!!:) l'altre està a la llista!! :)

      Elimina
  2. UUUffff!! Aquesta la preparo segur!!! Amb lo panarres que som a casa!!!!
    Gràcies!!! Salut!
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. És molt fàcil i el resultat genial!! Sobretot casi sortida del forn... :)

      Elimina